Equal Pay Day

Met het oog op de nakende Equal Pay Day, 13 maart 2016, werkte Hannibal een opmerkelijk bewustmakingscampagne uit. Het doel: aandacht vragen voor het feit dat vrouwen in BelgiĆ« nog altijd een vijfde minder verdienen dan mannen.Opmerkelijk, omdat gekozen werd voor een beeld dat je niet meteen associeert met vrouwenrechten of vrouwenbeweging. Het beeld zoomt in op een diep gedecolleteerde, niet te herkennen dame met een ongemakkelijke boodschap.
De campagne kreeg een vervolg in een opvallend filmpje: The history of cleavage. In deze spot zien we de geschiedenis van de kloof tussen de borsten van de vrouw, verteld door Chris Dusauchoit en geproduceerd door Denzzo en regisseur Eddie. Het verhaal zoomt in op de aandacht van de mens door de eeuwen heen voor de borsten van de vrouw.  Op het einde volgt de boodschap. Wordt het niet tijd om ook die andere kloof evenveel aandacht te geven? De loonkloof wel te verstaan.

Equal Pay Day

Get in touch? Click here!