Marketing automation manager

blog

Destination: Marketing Automation

Op weg naar meer en betere leads

Marketing automation, het nieuwe paard in de marketingstal. En ééntje om goed te verzorgen. Want Marketing automation kan écht een verschil maken voor je bedrijf. Het helpt namelijk om je marketing- en salesproces te automatiseren. Resultaat: je leads belanden sneller bij sales. 

Wat zijn de voordelen? 

Een heleboel. Maar dan moet je wel goed over je Marketing automation nadenken (straks meer daarover). Laat ons gewoon veronderstellen dat je een goeie strategie hebt, dan doet Marketing automation het volgende voor jou: 

  • Repetitieve taken, zoals het uitsturen van e-mails, overnemen. Dit bekent: meer tijd voor nuttiger zaken.
  • Persoonlijk communiceren met je klanten. Voortaan bied je hen een perfecte customer journey aan en krijgen ze enkel de content te lezen die hen écht interesseert.
  • Marketing Automation software is de ideale tool om de ROI van je marketing activiteiten meetbaar te maken. Zo geef je je klanten niet enkel de informatie die ze willen maar meteen ook de cijfers.

En het mooiste voordeel? Meer en beter gekwalificeerde leads.

Van prospects tot trouwe klanten

Het implementeren van een Marketing Automation-proces gebeurt wel niet automatisch. Hannibal helpt je graag bij de voorbereiding. Want je staat voor vele uitdagingen. Welke tool ga je kiezen? Hoe ga je jouw klanten segmenteren?  En hoe zet je jouw ideale sales funnel op? Elke klant bevindt zich immers in een specifieke leadfase binnen die tunnel. 

marketing automation funnel

Een voorbeeld: iemand die belangstelling toont voor je product en zich inschrijft op je nieuwsbrief, moet je niet bestoken met een automatische mail die aanstuurt op een vervolgaankoop. Zo’n klant heet je beter welkom door hem/haar te bedanken om in te schrijven. Pas in een latere fase – nadat de klant al een product gekocht heeft – kan een mail rond vervolgaankopen doeltreffend zijn.

Elke leadfase gaat dus gepaard met specifieke klantenbehoeftes en -vragen. Het is pas wanneer je duidelijk zicht hebt op de leadfase van je klanten, dat je werk kan maken van geautomatiseerde campagnes. Door de technische troeven van je marketingtools slim te gebruiken, leid je klanten op een vlotte, persoonlijke manier doorheen de sales funnel. Van prospect tot trouwe klant.

Wat is de behoefte van jouw klant?

Hoe begin je eraan?

Goede marketing begint bij het sturen van de juiste boodschap, naar het juiste publiek en op het juiste moment. Dat is geen nieuw gegeven, maar wel één die ook voor Marketing Automation telt. Met je software alleen, red je het niet. Je moet een strategie uittekenen en je tool ernaar configureren. Daarom zet Hannibal graag met jou de eerste stappen naar Marketing Automation. 

Contacteer ons,  we helpen je graag verder.