Bambix_Belgium

Bambix, een naam als een bim bam klok. Waar boomers zijn opgegroeid met de nostalgische Bambix koekjes, wil de nieuwste generatie baby’s “op de groei” niks liever dan heerlijke én gezonde Bambix groeimelk- en drinks. Na de herlancering van het merk in 2017, volgde de uitrol in content marketing.
Ofwel de drie “H’s” van content marketing: how to, hub en hero content. How to om vragen van (potentiële) klanten te beantwoorden. “hub-content” om lezers en fans te informeren en entertainen. En “hero-content” om een extra emotionele laag aan het merk Bambix toe te voegen.
Is groeimelk gezond? Vanaf wanneer mag mijn peuter groeimelk drinken? Wat is het verschil tussen groeimelk en sojamelk? Vragen die leven bij ouders met bengels tussen 1 en 3 jaar. Ons antwoord? “De grote groeimelk gids”, een onuitputtelijke bron aan weetjes en informatie over groeimelk. Deze “how to” pagina bleek een instant succes en steeg in een mum van tijd naar de fel begeerde page one op Google.
De social media van Bambix werden nieuw leven in geblazen met bereleuke content. Leuke blogartikels, grappige filmpjes met beertje Bambix, leerrijke animaties … voor elk iets lekkers dus.
Bambix_Belgium
Bambix_Belgium
Bambix_Belgium
Bambix_Belgium
Bambix_Belgium
Bambix_Belgium
Beertje Bambix vroeg en kreeg natuurlijk ook zijn hoofdrolletje. In een knappe 3D-spot bv. mocht hij zich uitleven en een toren bouwen met Bambix bouwstenen. Om de emotionele betrokkenheid met de Bambix volgers nog meer te versterken riepen we de #bambixbengel in het leven, een maandelijkse “trofee” voor de volger die de “meest schattige” peuter foto featuring Bambix doorstuurde.