

CEO TELENET

Met de start van het maatwerkdecreet op 1 april 2015 besliste de Vlaamse Federatie van Beschutte Werkplaatsen (VLAB) om voortaan onder de naam 'Groep Maatwerk' door het leven te gaan. Deze naamsverandering mocht niet ongemerkt voorbij gaan. In Hannibal vond het Vlab de geschikte partner om een imago- en bewustmakingscampagne te lanceren.


Mia Van Weddingen
CEO AVA


Dominiek Stinckens
CEO Noliko
Onze aanpak
Uit de briefing haalden we vooral de woorden: bewustmaking, maatwerkbedrijven en bedrijfsleiders. Ze koppelen bleek niet zo moeilijk: hoe kun je bedrijfsleiders beter overtuigen van het nut van een samenwerking met beschutte werkplaatsen dan door andere bedrijfsleiders te laten getuigen?



De uitwerking
In eerste fase zetten we in op een logo en huisstijl die zowel fris, onderscheidend
als vooruitstrevend is in de sector. De website gaven we een serieuze make-over
met gebruiksvriendelijkheid en een strakke lay-out als voornaamste troeven.
Door middel van testimonials en de baseline ‘Onze sleutel tot succes? Maatwerkbedrijven’
gaven we het startschot voor een succesvolle campagne. Het concept werd offline en online
uitgerold in de vorm van printadvertenties, een campagnevideo en een radiospot.



Online / Offline
Met meer dan 50 getuigenissen, 35 000 tweets, 4000 webbezoekers en 112000 bereikte kaderleden heeft de campagne zijn doel niet gemist: de troeven van de maatwerkbedrijven als economische partner volop uitspelen.