Wat is
jouw plan?

Header foto socmut case

Dit is ons plan

Naambekendheid en leads. Dat waren de 2 doelstellingen om de verzekeringsproducten van de Socialistische Mutualiteiten tevig op de kaart te zetten in een hyperconcurrentiële markt. Leads kwamen er via speciale landingspagina’s per verzekeringsproduct. Met content, recht in het hart van de doelgroep, zorgden we op deze micro-sites snel voor geloofwaardigheid en autoriteit. Met  de vraag “Wat is jouw plan?” bundelden we alle producten in een concept voor een grootschalige campagne.

Radiospot afbeelding

Heel ons leven maken we plannen …

Beluister de spot

Dentaplan

De betaalbare tandverzekering

Het prijskaartje van je tanden? Betaalbaar met Dentaplan. De grootste USP goten we meteen in een heel functioneel concept. Dit concept versterkten we verder met testimonials van mensen van diverse leeftijden die toonden hoe de tandverzekering hun leven aangenamer maakte. Alleen in de bioscoop werkten we met een meer creatief concept om wat meer stopping power te genereren.

headphone afbeelding

“Los op mijn stuur gevlogen”

Beluister de spot

Tandje bijschakelen

Meer naamsbekendheid betekende zo slim mogelijk mikken op een tamelijk brede doelgroep. Want een tandverzekering is voor heel wat persona’s interessant. Onder meer verschillende radiozenders (geselecteerd op doelgroep +45), bioscoop (gezinnen met kinderen), publireportages (seniorenmagazines) en outdoor communicatie selecteerden we op basis van onze doelgroepen. Alles om een tandje bij te schakelen voor de naambekendheid van het product en het ziekenfonds.

billboard afbeelding

Lead Generation

Player in the movie

Content is King

Voor een tandverzekering ben je best bij de Socialistische Mutualiteiten. Met relevante content en een volgehouden inspanning overtuigden we de doelgroepen van onze relevantie en autoriteit. Het resultaat van die inspanning zagen we in het aantal ingevulde aanvraagformulieren dat maand na maand bleef stijgen. De strategie van owned media waar we doordachte content marketing op voeren, bleek cruciaal om van prospects echte leads te maken.

Social posts

Slideshow card
Slideshow card
Slideshow card
Muco sucks!
Slideshow card

Viviplan & Kliniplan

Never change a winning team. Ook de andere verzekeringsproducten lanceerden we met een functioneel concept. Bij hospitalisatieverzekering Kliniplan draaide het concept rond "Geen zorgen over je ziekenhuisfactuur". Bij de gezinsverzekering aanvullende kosten Viviplan ging het over gemoedsrust: "Geen zorgen voor morgen? Dat kan, met ViviPlan."

Met een zelfde contentstrategie kan je op diverse microsites content vinden die consumenten over de streep moet trekken om (op zijn minst) meer info te vragen over een verzekeringsproduct. We overtuigen de bezoekers van onze landingpagina’s niet op een opdringerige manier, maar gaan na aan welke informatie er nood is en brengen die ook.

Poster viviplan
Poster kliniplan