Mensen die bier drinken

Als Belg zijn we
fier op ons bier!

Waarom drinken we er dan minder van?

Omdat we soms vergeten zijn dat bier past bij heel veel sociale momenten. En dat het dan niet altijd cava of gin-tonic hoeft te zijn. Maar ook omdat bier bij jonge mensen vaak nog een oubollig imago heeft. Reden genoeg voor VLAM om het tegendeel te bewijzen. Voor deze online campagne zetten ze Hannibal aan het werk.

Schenk het moment.
Chopons l'instant.

Dat bier gemaakt is voor samenzijn en fijne momenten vertaalden we eerst in een campagneslogan en -logo. “Schenk het moment” is het nieuwe “Pluk de dag”. Je kan een moment maar ten volle beleven of proeven als je het dan en daar, hier en nu schenkt. Een actiegerichte slogan die de basis werd voor een contentstrategie die we conceptueel in een aantal sporen vertaalde. Rond die sporen werd een heel jaar gewerkt.

Bierkaart

Content voor elk moment

Smaken van bier koppelden we aan momenten in smaakwijzerposts. Met engagementsposts rond gebeurtenissen in iemands leven mikten we voluit op social sharing. En met een thema als bier was er natuurlijk altijd inspiratie voor top topicals.

iPhone frame
Fier op ons bier!
Fier op ons bier!
Fier op ons bier!
Fier op ons bier!
Fier op ons bier!
Player in the movie

Meet the
Hopster

Rijke biercontent in een hip jasje? Meet the hopster.

Zij beantwoordt alle vragen die we ons als Belgische bierdrinkers wel eens stellen. Hoe tap je de perfecte pint? Of op welke temperatuur moet je bier bewaren? Een reeks leuke video’s op het youtubekanaal Fier op ons Bier bracht de antwoorden.

Een scholfie?

Da's een selfie op café

Met het concept van de “Scholfie” gingen we even offline om daarna voluit online te gaan.
Het idee was een leuke tafelruiter waarmee je een selfie (een scholfie dus) met je vrienden kon nemen en die online posten. In verschillende steden lanceerden we een scholfie-event, waarna de beelden hiervan online werden geboost om mensen hetzelfde te laten doen. De leukste scholfies konden een brouwerijbezoek winnen.