Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Deforche Construction Group is internationaal toonaangevend als het gaat om complexe constructies in glas, staal en aluminium. Vooral voor land- en tuinbouw, industrie en openbare gebouwen. Onder DCG huizen 3 brands die elk een aparte markt met een aparte doelgroep bedienen. Die brands waren in stijl en communicatie heel verschillend en hadden ook geen tastbare link met het moedermerk. Dat moest anders. Om commercieel sterker te staan, herwerkten we de groepsidentiteit en brachten we meer uniformiteit in de communicatie, zonder de doelgroepen van de submerken uit het oog te verliezen.

Tijdens een paar intensieve workshops zochten we naar de identiteit en de waarden van Deforche Construction Group om die vervolgens neer te schrijven in een merkverhaal. Daarna vertaalden we die in een nieuwe brand, met een herkenbare visuele en verbale identiteit. Om de draagkracht van Deforche Construction Group te versterken creëerden we een merkidentiteit op groepsniveau. Een merkidentiteit waarin elk submerk zich kan herkennen en raakvlakken heeft met het DNA van de groep. Bij de submerken kreeg het vroegere Deforche de naam Hedafor. Forzon en Thermoflor bleven behouden.