Nieuws
Hannibal, what's in a name
Een gesprek over de nieuwe naam gaat meestal als volgt:
"En wat is de nieuwe naam geworden?"
"Hannibal."
"Cool"
"Thx"
"En waarom Hannibal?"
Tjah, je kan natuurlijk zeggen: die naam was er gewoon. Maar dat pakt niet, niet bij iedereen. Toch gaan er achter vele bedrijfsnamen geen grote verhalen schuil. Ze doen gewoon wat ze moeten doen. Een goeie bedrijfsnaam sluit meestal aan bij je bedrijfsimago of verhaal, is niet al te moeilijk en liefst wat verrassend en onderscheidend. Kortom, een bedrijfsnaam die blijft hangen. Ik denk dat de naam Hannibal wel aan die criteria voldoet. Dat is al één reden. De tweede luidt als volgt. We kozen bewust voor een persoonsnaam. Dat vloekt ook het minst met wie we zijn. Personeel en zaakvoerders zijn hier altijd heel direct aanspreekbaar, er zit weinig ruis op de lijn. Je mag onszelf en ons bedrijf dus letterlijk met de voornaam aanspreken. Maar het is natuurlijk ook niet ‘Jan’ geworden. We wilden een naam met ballen, met een beetje geschiedenis en een naam waar iedereen zich wel iets of iemand kon bij voorstellen. En dat is in het kort waarom we onze naam naar Hannibal veranderden.