
Nieuws
Heropstarten na de lockdown: download deze marketing checklist
Het is bijna zover. Op 11 mei houden de Belgische winkels een grote "heropendeurdag". Wees niet enkel praktisch voorbereid, maar denk zeker ook aan je marketing. De ideale tool hiervoor? Onze handige checklist (pdf kan je downloaden door op de image hieronder te klikken). Veel succes!

- Pas je openingsuren (opnieuw) aan: op je website, op Google Mijn Bedrijf, op sociale media.
- Stuur een e-mail of nieuwsbrief uit met alle info rond de heropening.
- Meld jouw heropening via Facebook/Instagram en adverteer hiermee in jouw regio.
- Maak (in de week voor de heropening) ook visueel duidelijk dat je opnieuw opengaat. Hang iets in je etalage of aan de inkom. Plaats een leuke signalisatie.
- Registreer je zaak op https://koopinjebuurt.be/, het Vlaamse steunpunt voor lokale ondernemers.
- Zet de eisen en maatregelen die gepaard gaan bij jouw heropening om in leuke communicatie en acties. Maak bijvoorbeeld werk van een originele route in je winkel met stickers.
- Zet een product in de kijker dat inspeelt op de actualiteit: klusjes doen, lopen/fietsen, tuinieren, internet, TV-kijken, games, kokerellen…
- Spreek de regionale pers aan met een persbericht.
- Sla de handen (figuurlijk!) in elkaar met andere ondernemers: stel een pakket voor Vaderdag samen, creëer een ‘lockdown-survival-kit’ met handige tools/producten voor thuis ...
- Mensen wandelen meer dan ooit. Zorg voor een etalage met stopkracht.
- Investeer in je online aanwezigheid. Als het coronavirus één iets veranderd heeft aan ons aankoopgedrag, dan is het dat we de voorbije weken massaal online bestellingen hebben geplaatst. Daarom: investeer in een webshop en optimaliseer je online marketing. Als we de experts mogen geloven, dan behoren nieuwe periodes van lockdown zeker tot de mogelijkheden. Een voorbereide winkel….